Het bestuur van de Bibliotheek Wierden kwam in 2018 regulier bij elkaar. De belangrijkste agendapunten waren;
Samenstelling bestuur 31-12-2020
Bestuursleden | Functie | Aftredend | Start | Zittingsperiode |
Dhr. A. Dommerholt | penningmeester | 01-01-2021 | 01-01-2009 | 3 |
Mw. A. Reerink | 01-06-2022 | 08-05-2018 | 1 | |
Mw. L van Sluijs | secretaris | 01-11-2022 | 15-09-2014 | 2 |
Dhr. P. Spackler | voorzitter | 01-11-2022 | 20-10-2014 | 2 |
Na de zomervakantie werden een drietal inspiratiebijeenkomsten gehouden voor medewerkers van de Bibliotheken in Overijssel. De beweging naar een nieuwe maatschappelijke-educatieve Bibliotheek vraagt immers ook een switch van de medewerkers. De medewerkers hadden keus uit een groot aantal bijeenkomsten of workshops van ‘Duurzaam inzetbaarheid’ tot bijeenkomsten over leerstijlen. Landelijk werd een platform voor e-learning gelanceerd voor de medewerkers van de bibliotheken. Dit jaar namen twee medewerkers afscheid van de Bibliotheek Wierden. De volgende cursussen en opleidingen werden gevolgd in 2018: leerstijlen, communities bouwen, update social media, privacy wetgeving/AVG, bedrijfshulpverlening, methodiek creatief schrijven(leesconsulent), cursus basisvaardigheden, bijeenkomsten Broekriem. Het ziekteverzuim in 2018 van Bibliotheek Wierden bedroeg 2.17%. Het ziekteverzuim van alle aangesloten Bibliotheken was gemiddeld 5.86%